Onsdag 9

Det är lucia pågång för fulla muggar :)
Och gud så roligt vi har, faktist så jävla roligt att jag måste få dela med mig utav det..

Vi har nu lussat några gånger, och alltid är det något roligt som händer, hihi. På den första lussningen ramlade Saras krans ner från huvudet till halsen :) Åh jag skrattar bara jag tänker på det.. Gamligarna skrattade och pekade. Detta luciatåg kommer jag aldrig att glömma sa de flesta, hihi..
Efter varje lussning har vi fått kaffe, saft, glögg, lussebullar, pepparkakor och godis.. Oj vad tjocka vi kommer att bli :) Men gud så mysigt det är att sätta sig ner med 6 gosiga tärnor och fika.. puss på det!
Sen har vi ju den underbara Luciabussen :) Whiiho.. Tonade rutor, lucia på turne säger jag bara.. Vi raggar runt och leker spion och har oss..

Idag skulle vi faktist till Odd Fellows och lussa, de ligger vid församlingshemmet.. När vi kommer dit så står polisen där med blåljusen i vädret.. Av med lyset på bilen, sjunker ned i sätet och spionerar, haha! Tänk er själva, sju små flickor i en bil som försöker att inte bli sedd.. Hur som haver så tog polisen med en kvinna och en man + deras barn :/ och åkte iväg.. Hack i hälen kom spionbilen med sju spioner efter.. 100m, det har vi lärt oss från tv.. Då vet inte polisen att vi följer efter dem :) haha.. Men vid polisstationen slutade det roliga och vi fick åka tillbaka..

Men väl på Odd fellows, hjäälp!! Vad är detta för ställe undrade vi?!? En grupp män/gubbar som gör något hemlighetsstämplat i ett mörkt rum.. Vi gjorde oss iordning och fick vänta i ett rum.. I rummet hände det tavlor av gubbar som stirrade på oss. uff! Strax innan vi skulle börja sjunga och gå in i rummet till Odd fellows gubbarna så slogs de två stora vita portarna upp.. Två vakter klädda i kostymer ställde sig med nosen i vädret.. HJÄLP..... Med skräcken i ögonen lussade vi sakta in i ett kolsvart rum.. Där satt dom, Odd Fellows.. Runt omkring oss satt dom och bara storrade, ingen rörde en min, hua.. Och när vi stod på plats och sjöng våra sånger så stängde vakterna dörren och låste!! Hallå, hjälp vad gör dom.. Där var vi, lucia med tärnor och Odd Fellows.. Kläderna de hade såg ut som att vara ifrån soldater från 1800 talet. Markerade axlar, band, berlocker mm.. Riktigt läskiga såg de ut..

När vi sedan fick gå ut så låste vakterna upp dörrarna, vi fick gå igenom men så fort den sista tärnan kommit genom dörrarna, så låste de om sig igen.. Jaha? Snacka om att vara något speciellt, uff! Jag tycker att Odd Fellows är Udda människor :D hihi..
En annan sådan konstig sekt är Balders(Ballar) HAHA som Maja säger.. Herregud, här har vi pratat och skrattat över Balders Ballar i hela tre dagar och vad händer idag.. Jo Lasse, en gubbe som är med oss berättar att han är medlem i Balders Ballar.. Åh, jag dör av skratt.. Hur kul är livet nudå!! :D

Balders Ballar och Odd Fellows är nog inget för mig.. Men dom är jävligt roliga att prata om, iaf tillsammans med sex tärnor som kan få det mesta att bli roligt.. :)

Vi ska fortsätta lussa och spionerna på.. Men nu ska Lucian plugga :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hahah jag kan se er framför mig!!!! Sju små virriga, fnissiga tjejer i en spionbuss,,,,,,,låter verkligen som om ni har roligt tillsammans. Och du!!!!!!! Du kanske behöver sova lite nu.

Kramisar

2009-12-09 @ 22:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0