Onsdag 21

Herregud, är det redan ons? Fan vad jag hatar att vara sjuk, det är verkligen det värsta som finns. Många blir dunderglada när dom blir lite sjuk för då får dom vara hemma ifrån skolan.
Jag har alltid gått i skolan även fast jag har varit sjuk. Nu blir jag helt sjuk av att vara sjuk.. Man får verkligen inte gå i skolan om man är sjuk nu!?! Jag fullkomligt hatar det, jag hatar att vara hemma och vara sjuk. Jag kan gå i skolan och vara sjuk, jag kan det.. Men nu får jag plötsligt inte, känns hur dumt som helst! Dumma svininfluensa..
Dessa fem dagar jag har varit hemma så har man ju ändå inte fått nått gjort, så fort jag lyfter arslet från soffan så säckar man ihop igen. Peter blir ju fullkomligt galen på mig :) Men jag förstår, jag är inte van att vara hemma och vara sjuk, jag blir uttråkad!! Jag blir sur för att jag inte kan, jag orkar inte. Tycker lixom synd om mig själv för att jag inte orkar. Så tråkigt!

Onsdagonsdagonsdag...
Eftersom jag har blivit så trött på att sitta hemma och vara sjuk och bara vara, så tog peter med mig ned på stan en sväng. Jag kan ju inte ha varit det bästa sällskapet :) Så fort vi kom in i en butik så svettades jag ihjäl, puh!! Orkade inte många affärer innan magen ville ha mat. Så en sallad slank ner och sen gick vi hem.
När vi väl kom hem så var det städning på shemat.. Tror ni jag orkade? Jag höll på att dö. Av tre affärer och en lunch så var jag nära döden.  haha helt otroligt :)
Jag slängde mig på soffan en sväng men sen tog jag tag i det, lite iaf. Damsög för det var förjävla skitigt, att moppa? Nä, jag orkade inte.. Istället tog jag tag i tvätt och plockade undan så nu ser det riktigt fint ut. Bara att moppa av senare i veckan när jag har ork.
Nu har jag tänt lite ljus och har lite myskväll för mig själv. Peter är hos Jon och kikar på fotboll, men han är nog tillbaka snart.. Hoppas att han inte blir tokig på mig för att jag har tänt ljus :) Han brukar bli det, för det är en del ljus här i lägenheten.. Jag gillar ljus, det är jätte mysigt :)

Nu har jag ont i huvudet... Så jag tänker ta en alvedon, slå omkull mig i soffan och invänta älskling!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja gumman det är jättetråkigt att vara hemma och vara sjuk. Men man måste vara lite rädd om sig och sina vänner när det nu är som det är. Skönt att du börjar bli dig lik igen.

Ljus är hur mysigt som helst :)

2009-10-23 @ 10:06:08
Postat av: Mormor

Hej Emelie!



Jag förstår att det är tråkigt att var sjuk men att man blir sjuk av att vara sjuk det var något nytt för mig.?! Ha det så bra och krya på dig "gumman" kramar från mormor

2009-10-24 @ 12:20:27
Postat av: Dries VDB ( Broeky)

Hey emelie!

how are you?? it seems a nice blog, but i don't understand a thing :d haha... It's a long time ago since we talked :'(

I miss all of you!! i really want be back in Sweden, i miss it so much!!

xxxx

Broeky

2009-12-18 @ 19:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0