Torsdag 25

Tänk att ibland funderar jag över hur fort jag växer. Ibland när jag läser runt på bloggar och på facebook så tycker så många att dom börjar bli vuxna. De får ta hand om sig själva, laga mat, tvätta, städa mm. Och då tänker jag efter, det är ju faktist vad jag gjort nu i tre år. Sedan jag flyttade hemifrån, och inte känner jag mig nå vuxnare för det? :) Det som så många tycker är jobbigt och ovant är ju som vardgasmat för mig. Som att kliva upp sex en morgon, laga mat när man kommer hem, städa, tvätta å diska. ÅH det är så jobbigt. Jag kliver upp halv sex, fem dagar i veckan. Kommer hem lagar mat, städar, tvättar och diskar. Thats life! Jag har dock en underbar sambo som är jätte duktig och hjälper mig mycket. Så jag klagar inte alls, jag har det jätte bra. Men kände hur jag reagerade bara på att syster skrev att hon skulle kliva upp sex imorse för att titta på hockey, om hon orkade. :) Tänk om jag fick titta på hockey när jag klev upp, vilken känsla. Nepp 06.50 sitter jag på bussen, inget roande här inte.

Men sen finns det vissa dagar som gårdagen då jag inte behöver göra något alls. När jag kom hem vid fem så lagade jag lite middag, åt med hjärtat och sedan sov jag bort hela kvällen! Så underbart skönt och behövligt. Peter plockade undan så jag fick sova vidare, är han inte underbar så säg? Därför fick jag lite skuldkänslor och började denna dag efter skolan med att plocka undan lite, strykt tvätt, vikt tvätt och nu är en till tvätt i tvättmaskinen. Ska plocka undan disken också, sedan kanske jag får krypa ned i soffan en stund? :)

Satt i skolan och pratade lite idag och vi kom in på min och Peters sodastream som helt utan anledning exploderade igårkväll. Peter fyllde flaskan med vatten och skruvade på den som vanligt. Jag stod bredvid och stekte pannkakor. När han sprecis tryckte på knappen för kolsyra så pangade det till otroligt högt och det var vatten i hela köket, mest över oss faktiskt! Flaskan hade totalt spruckigt och därför allt vatten, men samtidigt som hela jäkla sodastreamen också gått sönder. Hjärtat mitt hade handen under flaskan när han tryckte på knappen så han klämde fingrarna ordentligt eftersom att sodastreamen sköt flaskan nedåt samtidigt som den sprack. Sandra visade mig en artikel om en man som varit med om samma sak. Han ringde och klagade till förtaget men fick till svars att det var hans eget fel eftersom att han antagligen hade haft flaskan i tvättmaskinen. Dock hade han inte haft det så han överklagade detta. Jag funderar om man ska ringa in och klaga lite bara för att få detta att gå fram. Vi har aldrig kört dessa flaskor i diskmaskinen utan disker dem för hand. Vad tycker ni? Jag vågar iaf inte längre göra kolsyrat vatten med sodastreamen (vi har en till).


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha nej men du jobbar inte till sju på kvällen sex dagar i veckan heller gumman :)

vad va de med kuriren igår? jag vill oxå veta fast jag inte får tidningen :)

ja va å såg magnus och wille nu ikväll! duktiga va dom!

2010-02-25 @ 21:35:21
URL: http://apieceofjohanna.blogspot.com/
Postat av: Mamma

Tar med mig Ljusnan ner på söndag så du får se. Kram på er

2010-02-25 @ 22:16:44
Postat av: Elin

Han ringde och klagade till förtaget men fick till svars att det var hans eget fel eftersom att han antagligen hade haft flaskan i tvättmaskinen.



Tvättmaskinen?!? hehehehe diskmaskinen menade du nog ;P

2010-02-25 @ 23:16:25
Postat av: Mamma

Var en liten bild på sista sidan i Ljusnan idag med. Stod att det kommer ett repotage i morgon lördag.

Kram

2010-02-26 @ 08:06:10
Postat av: mimmi

Hahahah, ja självklart menade jag diskmaskinen! Annars hade det blivit lite tokigt :P Okej, vad roligt. Vi får se imorgon då :)

Kram

2010-02-26 @ 12:18:11
URL: http://emwestberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0