Onsdag 6

Nu har det gått 2 och 1 halv vecka på detta jullov.. Jag har gjort mest vanliga saker, slappat festat tvättat ja alldagliga sysslor.. Men det har varit ett bra lov. Haft myskvällar med Vickis, det är inte ofta.. Fika-kika dagar har vi också hunnit med :)
Det är just det att förra årets jullov spenderade jag nästan varje dag med Vickis.. Då bodde jag själv, var singel och vi hade mycket kul.. Iår har jag gått och blivit sambo med en underbar person, Peter.. Var rädd att saker och ting skulle förändras, men nää.. Jag har haft ett exakt lika roligt jullov, nästan lite bättre..
Jag får somna brevid min älskade och när jag vaknar är han det första jag ser, jag trivs!!

Min andra bästa vän Elin har bosatt sig i Stockholm detta år.. Var även här rädd att saker och ting skulle förändras, och tyvärr har det nog gjort det.. Det är svårt att bara ha kontakt på telefon, iaf för oss.. Vi som vill sitta på balkongen, dricka vin och prata hela nätterna.. Det blir inte samma sak på telefon..
Vi tappade kontakten för ett tag men vi har nu båda bestämt att det ska vi ändra på.. Jag ska släpa mitt feta arsle till stockholm så snart som möjligt, och Elin kommer hem hit på lördag.. Oj vad det ska pratas :)

Skoter har vi åkt i vinter.. Säg vilken vinter jag inte gör det? ;) Bara älskart!! Jag och Peter bestämde oss för en tur runt om i Hälsingland med Lotta, Erik, Pettersen och Sandberg.. Riktigt härligt var det..

Snart ska julgranen slängas ut.. Och allt julpynt. Jag har faktiskt tagit bort tomtar och sånt.. Bara julgran, stjärnor och ljusstakar kvar.. Vi målade ju om en spegel i svart som vi har satt upp i hallen.. Det blev mycket snyggt och nu har vi bestämt oss för att slänga in en byrå i hallen också.. Och då vill jag ju ha den svart, eller hur.. Vita väggar och svart inredning.. Byrån vi har är sjukt fin, men brun.. Frågan är denna om vi ska måla den svart? Det känns nästan som att vi förstör den eftersom den är så fin.. Splittrad!!

Nu tror jag att jag ska poppa popcorn och kika klart på two and a half men.. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0