torsdag 11

Jag är så dålig, så fort det blev lov så blev jag dunderdålig på att uppdatera här!! Men det är faktiskt för att jag har redan gjort så mycket. Vi gör såhär, vi delar upp detta inlägg i händelser :)

Lördag, växbo.
I fredags så flyttade jag och Peter hem till lilla växbo för att ta hand om djuren. Mamma och pappa var i fjällen över helgen. Va ute på långpromenader med vår vovve, underbart. På lördagen fyllde Erik 26 år. Så vi bjöd in dom på en liten spelkväll. Olle, Erik och Peter blev som vanligt bra på g medans Frida, Lotta och jag fick oss några goda skratt. Det spelades med andra ord, vilket blev en succe när grbbarna var lite rund om fötterna :)

Måndag, stockholm.
I måndags så beställde jag en sista minuten biljett ner till stockholm och till min fina vän Elin. Väl på tåget plingar det till och det sägs "personal i vagn tre har drabbats av sjukdom, ingen kommer att kolla på bijetter i vagn tre" Jahapp, då hade jag kunnat åkt ner gratis då. Väl nere kikade vi på stan, åt gott och drack gott! Hittade nya skor så nu behöver ingen vara orolig längre att jag går i mina toktrasiga stövlar som jag älskar så. Jag har dock inte slängt dom än :)
På tisdagen shoppade vi lite till, åt äver gott och drack gott denna dag. Sedan var det dags för hemfärd till Bollnäs. Elin och jag beställde en biljett och eftersom hon inte har någon skrivare så tog jag biljetten på telefon. Skit smart tyckte vi. Tåget kom, jag letade fram biljetten i inkorgen, vagn tre plats 30 läste jag. Hoppade på och letade min plats samtidigt som mamma ringer. Pratar en stund och precis när jag sätter mig på min plats så har vi pratat klart och vi lägger på. Bara det att när jag trycker bort på min telefon så har jag raderknappen brevid, så vad tror ni att jag gör?? Jag raderar ju biljetten! Gaaah. Där satt jag på min plats och på rätt tåg, dock utan biljett. Tåget började rulla så jag hade lixom inget annat val än att sitta där och skämmas utan biljett. Hade ett beställningsnr så jag hoppades innerligt på att det räckte med den. När bijettgubben kom så var det en ung snygg karl. Man slog på charmen och berättade precis vad som hänt, han skrattade till och sa det att det hade faktiskt räckt med beställningsnr om hans lilla handdator hade funkat. Men han litade på mig så allt var lugnt! Men bara hela grejen, jag hade ju kunnat åkt gratis hem också, så typiskt :)

Onsdag, brudar.
Igår kom mina älskade flickor. Jag bjöd på paj och vi drack gott och hade det dunder trevligt hela kvällen. Mycket roligt och tokigt hände under kvällen, lägger ut senare om det kommer upp några bilder eller någon film! :)

Idag.
Idag är det mammas dag. 11 mars och mammas födelsedag. på lördag är det min dag. 13 mars :) Men tills dess så ska jag försöka ta det lite lugnt och känna lovet. Har varit fram och tillbaka med det nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0